Paryż

Odkąd jestem z B. w każdym wolnym czasie i prawie każde pieniądze przeznaczamy na podróże. Podróżowanie sprawia nam wiele radości i daje dużo przyjemności. Zwykle staramy się robić to jak najtańszym kosztem, wiec wycieczki organizujemy sami. Być może planujesz taką podróż, albo o takiej marzysz i moje informacje będą dla Ciebie wkładem.

Zaczynam od Paryża choć to nie była nasza pierwsza wspólna wycieczka. Od zawsze marzyłam o podróży do tego miasta.To taki klasyk, miasto zakochanych, światowe centrum mody, zabytki i dzieła z różnych epok. No i ten klimat miasta, który widzimy w filmach fabularnych i podróżniczych – zwyczajnie chciałam a raczej chcieliśmy go poczuć na własnej skórze.
Pojechaliśmy samochodem, ponieważ musieliśmy zabrać psa. Stanowczo tańszą wersją jest samolot, ponieważ bilety można kupić już od 78 zł w obie strony na 4 dni(my właśnie tyle tam spędziliśmy) np. na loter.pl
Kwaterę znajdziesz m.in. na airbnb.pl, można zarezerwować już od 133,00 zł za noc od 2 os.
Nie polecam zwiedzania Paryża samochodem (natężenie ruchu olbrzymie, a jak nie znasz miasta może wywołać to niewskazany na wakacjach stres), zdecydowanie lepiej jest postawić na komunikację miejską. Paryż posiada jeden z najlepiej zorganizowanych systemów komunikacji miejskiej w Europie. Jeżdżą tam tramwaje, autobusy, metro, miejska kolej RER czy autobus rzeczny, a do tego szereg linii turystycznych i kolejka liniowa na Montmart.
Jak lubisz być przygotowana/y do wycieczki (a wydaje mi się, że na tak krótki wyjazd warto, ponieważ szkoda czasu na rozkminianie na miejscu) możesz wydrukować sobie z netu mapę metra i plan Paryża. Wcześniejsze zapoznanie się pozwoli Ci sprawnie poruszać się po mieście. Chyba, że celem jest melanż po paryskich uliczkach, to zmienia postać rzeczy.
Pogoda w Paryżu bywa kapryśna,zatem warto wziąć płaszcz przeciwdeszczowy lub małą parasolkę. Mimo to Paryż wywarł na mnie dobre wrażenie.Podoba mi się różnorodność ludzi na ulicach, w metrze. Oczywiście miasto jest przepiękne architektonicznie. Klimatyczne uliczki na Montmarte to idealne miejsce na spacery. Czy jest tam romantycznie? Ja jakoś tego nie czułam, ale nie jestem zbyt romantyczna, więc należy wziąć na to poprawkę. Jeśli chodzi o samych Francuzów to faktycznie, tak jak ludzie piszą, nie są zbyt wylewni, ale z chamstwem też się nie spotkałam. Czy jest bezpiecznie? Nam się nic złego nie przydarzyło, jednak zaznaczam, że nie kręciliśmy się w nocy po (z naszego punktu widzenia) niepewnych miejscach. Ja w Paryżu spędziłam weekend majowy, zdążyłam zobaczyć jedynie sztampowe miejsca, więc na pewno tam wrócę.
Paryż podzielony jest na 5 stref, fajnie jest wcześniej zwrócić uwagę w jakiej będziesz mieszkać to ułatwi wybór zakupu biletów i poruszanie się.

Bilety

Bilety można nabyć w automatach lub kasach znajdujących się przy wejściu do metra (nam się zdarzyło, że przy naszym wejściu nie działały automaty a okienka były zamknięte, poszliśmy do drugiego wejścia i tam było już ok). Dzieci poniżej 4 roku życia podróżują bezpłatnie. Dzieci od 4 do 11 roku życia posiadają zniżki. Bilet należy skasować przed wejściem do metra (wkładamy do maszynki- dziurki , bilet wyskakuje z drugiej str. a bramka się otwiera), w autobusie, w tramwaju. Bilet t+ ważny jest 1h30, więc można się przesiadać, ale za każdym razem należy go skasować.

Rodzaje biletów i ceny z 2014r.

Bilety jednorazowe – ticket t+ – ważne są na metro, autobusy, RER w 1/2 strefie, tramwaj oraz kolejkę na Montmartre.
Cena 2014 r.:
– 1,70 euro,
– karnet 10 biletów: 13,70 euro / dziecko (poniżej 10 r.ż.): 6,85 euro.

blog o fitnesie, blog o podróżowaniu

Paris Visite – karta ważna na 1, 2, 3 lub 5 dni na strefy 1 do 3 lub 1 do 5 (zaczyna się o 5h30 i kończy o 5h30 następnego dnia) Przed użyciem Paris Visite trzeba wpisać imię, nazwisko oraz datę rozpoczęcia i końca użytkowania karty.
lifestylowy blog, aktywny styl życia
Mobilis – bilet na cały dzień na dowolne strefy (należy je wybrać).
Bilet jest ważny od 0h do 24h.
Cena
– strefa od 1 do 2: 6,80 euro, 1-3: 9,05 euro, 1-4: 11,20 euro, 1-5: 16,10 euro

fit przepisy, jak być fit

Ticket Jeunes Weekend – bilet dla młodzieży do 26 roku życia, ważny w weekendy i dni wolne.
Cena
– strefa od 1 do 3: 3,75 euro, 1-5: 8,10 euro, 3-5: 4,75 euro

jak być fit, pomysł na wakacje

Navigo – karty tygodniowe, miesięczne lub roczne, na wyznaczone strefy, ważne od poniedziałku do niedzieli lub od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca/roku.

Relacja z Paryża

odchudzanie blog, płaski brzuch porady

Francja

kosmetyki opinie, jak szybko schudnąć
kosmetyki recenzje, zdrowe przepisy
zdrowe odżywianie, skuteczny trening

blog o fitnesie, aktywny styl życia
płaski brzuch porady, kosmetyki opinie
blog o odchudzaniu, zdrowy styl życia
blog o fitnesie, zdrowe odżywianie
podróże blog, pomysł na wakacje
pomysł na wakacje, aktywny tryb życia
zdrowy styl życia, blog o odchudzaniu